Как да намалим дискомфорта през периода на менопауза?

Много от жените, навлизащи в периода на менопауза първоначално не осъзнават какво се случва. В началото са озадачени защо толко често настроението им се мени, защо са по-нетърпеливи от обичайното и т.н. Вероятно често се будите посред нощ и не можете да заспите, а в офиса често ви е топло и задушно. Симптомите на менопаузата могат да създават сериозен дискомфорт понякога, но така както всички преминаваме през юношеството, можем да преминем и през този период на промени. И съвсем не е задължително да понасяме всички неприятни симптоми и усещания. Предлагаме ви няколко съвета за това как да овладеете ситуацията и преминете по-леко през обичайните симптоми и оплаквания, съпътстващи менопаузата.

Стрес

Независимо дали е симптом на менопауза или не, стресът в днешно време е често срещан фактор в нашето ежедневие. Но подхождайки адекватно към проблема може да направи деня ви по-приятен независимо от възрастта и положението ви.

Планирайте най-важните задачи за деня си. Когато предварително сте отделили време, за да планирате начина по който да се справите с дадена задача, във вас остава усещането, че вече сте започнали да се движите към крайната цел. Това ще намали усещането за напрежение и ще ви даде възможност да се справяте с поставените си дневни цели по-бързо и по-лесно.

Медитирайте. Петнадесет минути на ден медитация може драстично да подобри нивото на стрес и способността ви да се справяте.

Радвайте се на движението. Всякакъв вид физическа активност може значително да намали нивата на стрес. Без значение самостоятелно или в група, на закрито или открито, важното е да го правите редовно – поне три пъти седмично, за да усетите положителния ефект.

Горещи вълни

Усещането ви за топлина и студ може да е много променливо около менопаузата. Много жени изпитват този дискомфорт и това може би е един от най-досадните симптоми с който бихте се сблъскали.

Намалете температурата в помещението. Поддържайте температура около 20 градуса, когато това е възможно и дори 18 градуса в спалнята.

Пийте достатъчно вода. Водата не само ще ви накара да се чувствате жизнени, но и спомага за регулирането на вътрешната ви температура.

Обличайте се на пластове. В по-хладните и студени дни носете по няколко ката по-тънки дрехи от естествени материи вместо един дебел пласт. Така ще имате готовност да свалите някоя дреха, ако ви стане горещо.

Използвайте дихателни техники. Дишайте бавно и дълбоко, този вид контролирано дишане, може да намали продължителността на вълната.

Избягвайте топли и пикантни храни. Дори и винаги да сте били в състояние да си похапвате лютичко и да опичате пикантните храни, те ще ви загреят допълнително. Стойте далеч от подправките, които ви оказват подобно действие.

Опитайте ленено семе или ленено масло. То може да намали горещите вълни, а освен това има допълнителна полза – намалява болката в ставите и мускулите.

Приемайте Витамин Е. Може да помогне за облекчаване на симптомите на горещи вълни, а освен това като антиоксидант помага в борбата с увреждащите свободни радикали. Витамин Е може също да помогне за намаляване на възпалението в тялото.

Безсъние

Безсънието е много чест симптом както време, така и преди и след менопаузата. Понякога се дължи на нощните изпотявания, дължащи се на горещи вълни. Но понякога хормонална промяна, настъпваща в организма може да бъде причина да се събуждате всяка нощ. Това може да бъде изключително изнервящо, а също и да ви накара да се чувствате изморени през целия ден.

Охладете спалнята си. Както вече споменахме, поддържайте температура около 18 градуса и проветрявайте стаята преди лягане.

Вземете релаксираща вана. Това е приятен да регулирате температурата на тялото си преди лягане, а също така ще ви подготви за сън в уютна и спокойна атмосфера.

Приемайте хранителни добавки с мелатонин и 5-HTP за здрав сън. Така по напълно естествен начин ще съкратите периода на заспиване и ще си възвърнете дълбокия и спокоен сън.

Отслабена памет

Проблемите с паметта са много досадни и понякога се отразяват дори на самочувствието. Те могат да започнат в менопаузата, а жените изпитват притеснение, установявайки, че паметта започва да им изневерява. Въпреки че загубата на паметта е част от процеса на стареене, често именно в този период тя се дължи на хормонални проблеми като натрупването на естроген.

Хранете се правилно. За да поддържате мозъка си в добра форма, трябва да получавате нужните ви витамини, минерали и антиоксиданти. Приемайте много и разноцветни плодове и зеленчуци, ограничете приемът на алкохол и кафе, както и тютюнопушенето.

Промени в настроението

В хода на менопаузата често се наблюдават резки промени в настроението, периоди на раздразнителност, повишена чувствителност и т.н. Ако сте склонни към предменструален синдром, вероятно ще забележите някакви промени в настроение и през този период. Тъй като промените в настроението могат да нарушат взаимоотношенията или да предизвикат конфликт, жените, които са емоционално лабилни, често ще търсят някакво средство за защита.

Упражнения и медитация. Тъй като повишената физическа активност и медитацията спомагат за отърсването и справянето със стреса, те са отличен начин да установите емоционален баланс.

Природни екстракти. Освен, че хранителните добавки могат да бъдат изключително ефективни, те са и напълно безопасни, ако се използват умерено. Ако сте на други лекарства, консултирайте се с вашия лекар или фармацевт, преди да добавите билкови добавки, тъй като те могат да взаимодействат с други лекарства. Листата от боровинка, корена от женшен, SAMe и DHEA, са едни от най-използваните от жените добавки за справянето със симптомите на менопаузата, включително и за управление на настроението.

Напишете коментар

Вашият email няма да бъде публикуван.